Wednesday, December 16, 2009

SABARLAH DIRI

Sayang,
sabarlah.
All of things that happened have its own hikmah.
Believe in urself!
And make a lot of efforts to kept continuing!
Allah turunkan dugaan ini kepada kamu kerana Allah yakin dengan dirimu.
Allah turunkan ujian ini kepada kamu kerana Allah sayang kepadamu.
Bahkan Allah turut memberi peringatan kepadamu bahawa hidup ini tak semestinya kita yang sentiasa di atas.
Ada masanya kita akan turun tergelincir dari landansan kejayaan.
Jadi, diri ini, beringat-ingatlah sentiasa.
Mungkin niat kamu yang terdahulu bukan kerana Allah.
Dan kerana itu Allah menurunkan ujian ini sebagai peringatan kepadamu.
Sabarlah diri!
Moga ada hikmah di sebalik yang berlaku.
Insya-Allah.
AMIN

Ya Allah, kuatkanlah iman hamba-Mu ini.
Jagalah hamba-Mu ini.
Sesungguhnya aku ini selemah-lemah dan sehina-hina manusia.
Tuntunilah aku ke jalan-Mu.
Janganlah Kau tinggalkan aku lagi Ya Allah.
Aku rindu pada-Mu!
Aku ingin kembali bersama-Mu!
Selamanya Ya Allah!

No comments:

Post a Comment