Saturday, December 12, 2009

DOA

Its been along time I am not updating my blog. Tuntutan kerja seharian membuat aku hampir lupa kewujudan blog sendiri. wahahaha. Sorry sayang! =)

BTW, there's no any other interesting story today. Cuma teringat beberapa kata-kata yang aku rasa sangat memberi makna dalam hidup aku. Makanya, saya mau mencatatnya di sini! ;p

1) Doa, doa dan terus berdoa- Dato' Dr. Fadzilah Kamsah
2) Being single is the best way of life di mana kita tak perlu menipu-Budi "Blogger Boy"

Well, aku sangat2 suka the 1st quotes. Sebab bagi aku doa ini menghubungkan manusia dengan PENCIPTA! No doubt at all! Sebab doa ni senjata mukminin. Berdoalah selagi hayat dikandung badan. =)

The 2nd quotes. Well, aku suka jugak quote ni. Ada betulnya. Sebab when we are in a relationship, untuk menjaga hati pasangan masing-masing, kadang-kadang kita perlu menipu.
Dialog antara hati dan otak:-
Hati : Kenapa tak terus come clean aje?
Otak: Kalau come clean, banyak kepincangan. Masalah banyak timbul.
Hati : Tapi kan jujur itu adalah rahsia kebahagian
Otak: Tak semestinya.
Hati : Yeke? (still wondering)
Conclusion: Bagi diri ini, aku masih mengharapkan sebuah hubungan yang tulus, yang dibina atas dasar ketakwaan kepada-Nya. Oleh sebab itu, berdoalah! =)

No comments:

Post a Comment